Sunday 15 January 2017

YA ALLAH...JANGAN AMBIL ABAH. 😢

Betul kata pepatah, malang tu tak berbau.
Kita sangka panas hingga ke petang tapi mendung seakan datang tanpa diduga.

September 2016.
Detik yang takkan saya lupakan.

Petang tu mak telefon dari kampung.
Dalam sendu mak bagitau..

"Akak, abah sakit....abah tak nak makan, tak nak minum. Abah asyik terbaring saja".

"Sedih mak tengok abah". 😢

Saya yang dengar luahan mak, mula tak keruan kat sini. Jujurnya masa tu juga rasa nak terbang balik ke kampung.

Air mata memang dah jadi peneman setia masa tu.

Sedih sangat bila kenangkan lelaki yang tak pernah kecewakan saya.
Lelaki yang tak pernah jemu mendidik saya.
Menjadi peneman cerita suka duka saya sebelum ni.

Kini terlantar sakit tanpa sebab.

Doktor sendiri tak dapat cari punca kenapa abah jadi macam tu. Malah mereka minta abah balik saja.

Ye..abah tak pernah jatuh sakit, malah tak pernah ada sakit apa-apa.

Jadi, bila dapat berita yang abah sakit.
Memang sesuatu yang sangat mengejutkan kami sekeluarga.

Abah seorang yang penyabar.
Jujurnya saya sangat rapat dan manja dengan abah.

Teringat senyumannya, buat saya semakin sedih, sebak...

"Abah...abah...abah jangan tinggalkan akak.." 😭

Allah...sedihnya hanya Allah yang tahu.
Tak fikir panjang terus telefon suami di pejabat dan maklumkan yang abah sakit.

Tak lama lepas tu, suami balik. Kami terus bergegas balik ke kampung. 3 jam lebih perjalanan tu saya rasakan terlalu lama.

Sesampai di rumah mak, ramai saudara mara yang datang melawat abah.

Saya terus melulu kat abah.
Masa tu air mata jatuh tak henti-henti.

"Ya Allah...abah kenapa sampai jadi macam ni, kenapa ni abah....sedih la kakak tengok abah".

Nampak mengalir air mata abah...😢

Saya cium, saya peluk abah seeratnya.
Dalam hati tetap berdoa semoga Allah kembalikan kesihatan abah.

Saya tanya mak, "mak...VIVIX ada lagi tak?"

Mak cuma angguk lesu.
Ada sendu di wajahnya.
Ada duka dihatinya.
Ada kerunsingan mengganggu fikirannya.

Saya terus ke dapur bancuhkan 2 sudu besar VIVIX dengan setengah gelas air masak. Suapkan abah.

Ya Allah...sedihnya tengok abah hirup air VIVIX tu. Menggigil tangan dan badan sebab terlalu lesu.

Setiap hari, saya pastikan abah minum VIVIX 3 kali dalam sehari.

Abah masih tak nak makan, jadi saya bancuhkan juga air Performance Drink untuk abah 2 kali sehari. Sebab dah tak sanggup nak tengok abah jadi terlalu lesu, lemah dan tak bermaya.

Sesungguhnya kuasa Allah tu maha besar.

Selepas 3 hari berturut-turut saya berikan abah VIVIX dan juga air Performance Drink, dah mula nampak perubahan positif pada abah.

Dari terbaring, abah dah boleh duduk.
Abah dah mampu bangun buang air sendiri. Kalau sebelum ni, mak yang akan cebokkan abah.

Masuk hari keempat, abah dah mula nak makan. Muka abah pun dah pucat lagi.

Syukur aku panjatkan padaMu ya Allah..
Alhamdulillah...dalam tempoh seminggu abah beransur sihat.

Dah mula sebut rindu nak ke kebun. Hehehe..

Mak pulak nampak lebih tenang, lebih lega. Mungkin sebab dah nampak kembali senyuman abah.

Kini hampir 4 bulan berlalu.
Abah semakin sihat, begitu juga dengan mak. Nampak mereka berdua lebih bahagia.

Nikmat apa lagi nak saya dustakan bila Allah bantu sembuhkan orang yang paling saya cintai dengan asbab VIVIX Shaklee.

Kenapa VIVIX?
Apa yang hebatnya VIVIX?

Betul....saya takkan berpaling dari VIVIX.
Sebab saya tau VIVIX powerful sebagai agen membantu mencegah penyakit dan mengurangkan sakit.

VIVIX kaya dengan anti oksida yang menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel kulit dan tubuh abah selama ni.

Badan abah ibarat mesin yang dah lama dipakai, makin lama makin usang. 😢

Jadi untuk kembalikan kesihatan abah yang kian terjejas, hanya VIVIX saja yang mampu.

Terima kasih Allah kerana Kau pelihara kesihatan mereka hingga kini.

Sempena promo VIVIX bulan ni, saya nak hadiahkan untuk mak abah.

Memang la VIVIX agak mahal, tapi nilai kasih sayang mak abah lebih mahal dari tu. Bila mereka dah tutup mata, nak berbakti pun tak guna lagi.

Jom hargai orang yang telah banyak berkorban demi membesar dan mendidik kita.

Semoga kesihatan mak abah kita semua semakin baik. Amiin...

Buat sahabat yang sudi membaca, moga Allah lipat gandakan rezeki kita. In Sha Allah..

Sumber testimonial sebenar dari PUAN ZURAINI MOHD GHANI
 
nak order Vivix, hubungi saya atau terus order di sini. 




Fiza 012-5299013 Shaklee Jitra

No comments:

Post a Comment

Any comment?