Thursday 4 January 2018

Lebih hebat dan kuat di tahun 2018

Apa itu tokoferol, resveratrol dan coq-10, iaitu ramuan dalam COQTROL PLUS Shaklee

TOKOFEROL ADALAH VITAMIN E SEBAGAI SUPLEMEN

Ramai di antara kita yang tidak tahu kepentingan vitamin E. Malah kita tidak sedar bahawa minyak kelapa sawit adalah sumber vitamin E yang terbaik.

Belum ada bukti klinikal vitamin E dapat merawat penyakit, tetapi banyak kajian menunjukkan bahawa vitamin E dapat menghalang proses wujudnya penyakit dan ia membantu seorang pesakit dapat mengawal penyakitnya dengan baik, di samping rawatan yang diberikan oleh doktor.

Oleh itu Vitamin E adalah vitamin yang penting untuk mengekalkan kesihatan dan mencegah penyakit. vitamin yang larut dalam lemak.

Terdapat dua jenis sebatian yang termasuk dalam keluarga vitamin E iaitu tokoferol dan tokotrienol. Setiap satunya mempunyai 4 jenis yang berlainan iaitu alfa, beta, gamma dan delta.

Minyak kelapa sawit adalah sumber yang sangat kaya dengan vitamin E terutama jenis tokotrienol. Trokotrienol adalah lebih utama berbanding jenis tokoferol dari aspek kesihatan.

Laporan kajian tentang kebaikan vitamin E telah diterbitkan bermula kira-kira 20 tahun lalu di dalam jurnal-jurnal perubatan yang besar. Jadi ia sepatutnya bukanlah suatu yang pelik apabila mencadangkan kepada pesakit kronik atau pesakit yang mempunyai risiko mendapat penyakit kronik untuk mengambil suplemen vitamin E.

Sudah pasti sumber vitamin E yang terbaik adalah dari makanan yang kita ambil. Sumber semulajadi vitamin E adalah dari sayur-sayuran hijau, tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, beras, oat dan barli.

Namun bagi yang tidak cukup keperluan vitamin E yang diambil dari makanan, dinasihatkan mengambilnya dari suplemen. Suplemen yang terbaik haruslah dari sumber ekstrak yang natural.

Ingin dapatkan produk ini?

Www.wasap.my/60125299013/coqtrol


No comments:

Post a Comment

Any comment?