Thursday 11 February 2016

Selepas berenti merokok, bertambah-tambah pulak penyakit yang datang!!

Semua orang tahukan merokok tu sangat tidak elok, tidak bagus dan semua tidak lah!

Tak ada yang baik pun tentang rokok melainkan mengundang berbagai jenis penyakit termasuklah kanser.

Alhamdulillah dah ramai yang berhenti merokok, namun ada yang sambung merokok sebab tak tahan dugaan.

Bila berhenti merokok, perkara yang pertama biasanya berlaku penambahan selera. Ini adalah pemerhatian saya pada suami saya, perokok tegar. Sehari boleh habiskan lebih sekotak rokok tau. Alhamdulillah sekarang dah STOP!

Apa yang saya buat, layankan aja selera tu. Reward diri beliau. Sebab bukan senang nak berhenti melainkan dengan azam yang sangat kuat!

Kemudian, saya bagi supplemen VIVIX.. supaya paru-paru beliau di REPAIR. Dah bertahun-tahun hisap asap yag merbahaya, saya PASTI sangat banyak toksin berada dalam darah dan organ badan.

Bagaimana saya tau? Sebab bila start makan vivix, alfalfa dan omega, beliau mula dapat selsema, sakit tekak, sakit badan, batuk, sakit kepala, sakit dada.. semuanya tanda-tanda paru-paru yang penuh dengan toksin. Sebelum tu perut kembung, maknanya sistem penghadaman beliau lemah.

Beliau rasa macam nak give up dengan proses detoksifikasi, saya nasihatkan teruskan juga.. biar susah dahulu daripada membiarkan toksin terkumpul dalam badan. Semoga Allah jauhkan segala penyakit merbahaya.

Mujur juga proses detoksikasi atau healing crisis ni berlaku masa cuti Chinese New Year, jadi.. boleh juga berehat layan sakit badan. hehehe..


Apa yang berlaku sebenarnya, kita tengok gambar di bawah ok!

Ini yang berlaku.. badan yang sihat tengah membuang dan menolak toksin keluar dari tubuh. Sebab itu semakin teruk rasanya bila proses detoksifikasi.

Berapa lama proses detoksifikasi?
Ia bergantung pada tubuh badan kita dan jumlah toksin dalam badan. Jika badan kita teralu banyak toksin, proses detoksifikasi akan memakan masa berminggu-minggu. Apa yang penting, cara kita tanganinya dan bersabar. Minum air yang banyak supaya toksin cepat-cepat2 dikeluarkan dari badan. Jangan berhenti makan supplemen yang anda ambil sekarang ya! Jika simptom berlaurtan, anda boleh kurangkan dos supplemen dan berjumpa doktor untuk nasihat.



Fiza 012-5299013 Shaklee Jitra

No comments:

Post a Comment

Any comment?