Thursday 2 February 2017

Dalam kesempitan ada kesempatan

Dalam perjalanan bisnes, mesti ada ujian, kan!

Pernah ke orang persoal;

😬 Makan banyak2 suplemen ni x effect buah pinggang ke?

😬 Ni mai mana vitamin-vitamin ni? Selamat ka?                      
 Dan bila timbul sesuatu isu, viral pulak tu, hati mula goyah. Gabra, rasa semua orang tunggu nak gelakkan kita!                      

 Jadi, untuk latih jiwa jadi SADO, pagi ni nk share tentang kisah CINTA dan SETIA                      
Kenal lelaki ni?        

Jom ambik tahu apa yang dah dia buat!                      

Sejak 2004, Roger Barnett sangat komited dengan Shaklee, dia sangat yakin produk shaklee memang outstanding dalam Amerika.

Roger Barnett sendiri melakukan kajian, nak tahu, betapa bagusnya Shaklee, sebab ia berlaku pada anak beliau Spencer Barnett yang kembali sihat dari asma, hanya dengan menukar pencuci di rumah mereka kepada yang lebih natural, iaitu tentu sekali Basic-H.

 Penangan Basic H terhadap kesihatan anaknya, sehingga dibelinya syarikat!                      
50 tahun meraikan kejayaan Shaklee bertapak kukuh dalam industri nutrisi, sudah tiba masanya untuk Shaklee mengambil langkah untuk membuktikan produk mereka ini betul-betul selamat, jadi kajian perlu dilakukan kepada pengguna produk Shaklee.

Roger Barnett yakin, data saintifik sahaja yang boleh membuktikan produk Shaklee adalah yang terbaik dan lebih bagus dari produk lain.

Itu matlamat Roger Barnett yang sangat jelas.

Tapi ramai tak tahu, sebenarnya, dalam suatu dunia yang berbeza, dunia nutrisi, ada seorang insan yang sangat-sangat prihatin terhadap penggunaan multivitamin dan  supplemen

Ini lah dia Dr Gladys Block dari University of California, Berkeley.

Kenapa beliau sangat risau tentang penggunaan multivitamin ni?

Ya lah...

Sebagai seorang Profesor dalam bidang Epidemiology dan Nutrisi, beliau adalah orang yang mencipta piramid makanan, bagi mendidik rakyat Amerika untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik.

Beliau sebenarnya sangat risau dengan trend yang berlaku di kaca televisyen sana, sebab semua orang dok promote multivitamin, dan cakap makan supplement akan menjamin kesihatan yang lebih baik.

Kenapa jadi macam nih ? Jadi trend pulak time tuh ? Ye semuanya sebab satu Landmark Study pada 2002, yang dijalankan oleh Kathleen M. Fairfield, dan Robert H. Fletcher, dari Harvard Medical School. Publication yang dikeluarkan oleh Journal of the American Medical Association menyatakan orang dewasa perlu mengambil vitamin untuk hidup lebih sihat.

Gladys Block sangat risau dengan result kajian tu.

Eh bukan lagi bagus ke ada result macam ni?

Bagi beliau tak bagus.

Dan ada banyak perkara yang beliau tak puas hati dengan hasil kajian tersebut!

PERTAMA

Korang boleh search dan baca sendiri journal yang bertajuk " Vitamins for Chronic Disease Prevention in Adults : Scientific Review ".

Baca tajuk pun dah tahu, ianya hanya review, landmark study yang berdasarkan review. Korang boleh baca paper tuh, dia kata diorang kumpul banyak result dari jurnal jurnal sebelum tuh, dan membuat kesimpulan pengambilan vitamin penting untuk orang dewasa.

KEDUA

Belum tentu jurnal yang dikutip itu adalah jurnal yang sangat bagus dan mengikut piawaian research.

Sebab nya, ada satu budaya yang tidak bagus, sebab kajian yang ditunjukkan mungkin ada kesalahan.

Biasalah, kadang-kadang kajian hanya dilakukan nak nampak result tuh sangat bagus, dan hanya nak kejar publication bagi sesebuah institusi.

KETIGA

Tak ada pula disebutkan vitamin brand apa yang bagus untuk pengambilan orang Amerika.

Jadi, kesempatan ini memang boleh dieksploitasi oleh mana mana syarikat untuk menjual vitamin mereka, dengan hanya memberikan menunjukkan result jurnal tersebut.                      

Shaklee kena terima keputusan ini seadanya, adakah vitamin Shaklee ini sangat bagus, atau vitamin Shaklee hanya biasa-biasa saje, sebab semua result akan dipublish oleh Dr Gladys Block.

Jadi kalau result tu tak memihak Shaklee, tentu sekali ianya menjatuhkan martabat Shaklee yang sudah 50 tahun lebih bertapak dalam dunia nutrisi.

Ini memang misi HIDUP atau MATI Shaklee.



Dapatan kajian ini memang menunjukkan pengguna vitamin Shaklee mendapat kesihatan yang lebih baik, berbanding dengan pengamal vitamin lain, dan juga bukan pengamal suplemen.

Nampak tak?

Sebagai seorang pencinta vitamin Shaklee, tentu kita semua bangga dengan pencapaian ini, kerana Shaklee sahaja yang betul-betul teruji dan diiktiraf oleh pihak ketiga yang mempunyai autoriti dalam bidang nutrisi.

Dalam gambar ini secara mudahnya, menukar brand vitamin akan menukar tahap kesihatan anda.

Keputusan ini juga menunjukkan pengamal Shaklee tiada masalah buah pinggang.

Darah pengamal Shaklee mengandungi vitamin yang paling banyak, kerana vitamin Shaklee mudah di serap, berbanding vitamin lain.

Walau bagaimanapun, kajian ini tidak menunjukkan makan suplemmen bukannya satu BULLETPROOF kepada penyakit kronik, cumanya risiko penyakit seperti diabetes dapat dikurangkan.

Jap lagi kita sambung cerita na.. stay tuneee.. hehehe


Fiza 012-5299013 Shaklee Jitra

No comments:

Post a Comment

Any comment?