Monday 16 March 2015

Penapis Air Shaklee

Ini la penapis air Shaklee

Rasanya semua orang perlu tapis air memandangkan air sekarang kurang bersih. Nampak ja jernih tapi brapa banyak klorin yang diletak dalam air tu. Tau tak kenapa letak klorin?


Klorin adalah bahan kimia yang penting untuk beberapa proses penulenan air,nyahjangkitan, dan dalam pelunturan. Ozon boleh juga digunakan untuk membunuhbakteria, dan ia lebih disukai oleh kebanyakan majlis perbandaran untuk digunakan dalam minuman kerana ozon tidak membentuk sebatian organoklorin dan tidak tertinggal dalam air selepas rawatan.

Klorin juga digunakan secara meluas dalam pembuatan produk sehari-harian.
Digunakan (dalam bentuk asid hipoklorus ) untuk membunuh bakteria dan mikrob-mikrob daripada bekalan minuman dan kolam renang. Begitupun, kebanyakan bekalan air kecil-kecilan sekarang ini diklorinkan secara rutin. Lihat pengklorinan.
Digunakan secara meluas di dalam pembuatankertas, antiseptik, barangan pewarna, makanan,racun serangga, cat lukisan, produk-produk petroleum, plastik, ubat-ubatan, tekstil, pelarut, dan banyak produk pengguna yang lain.

Unsur ini dugunakan secara giat dalam kimia organiksebagai as agen pengoksidaan dan dalam tindakbalaspenggantian kerana klorin biasanya memasukkan ciri-ciri yang dikehendaki dalam sebatian organik apabila ia dimasukkan untuk hidrogen (sebagai dalam pembuatangetah syntetik). Ia mempunyai afiniti electron yang paling tinggi di antara halida-halida.

Kegunaan lain adalah dalam penghasilan klorat,kloroform, karbon tetraklorida, dan dalam pengekstrakanbromin. Nak tau lebih lanjut, rujuk SINI Anda mesti terkejut!



Sebab itu saya amat yakin setiap rumah perlu ada penapis air.


Kenapa saya pilih penapis air Shaklee?

  1. Jag - tak perlu bekas lain untuk isi air yang ditapis
  2. Tidak perlu pasang pada mana-mana, boleh dibawa ke mana saja
  3. Mudah untuk travel, keringkan dan letak dalam beg
  4. Murah jika dibandingkan dengan panapis lain yg harga beribu-ribu tetapi perlu letrik dan tidak boleh dibawa ke mana-mana
  5. Saiz yang sangat kecil
  6. Mudah - penapis air (filter) ditukar sendiri, tak perlu panggil orang servis, budak-budak pun pandai tukar. hehehe
  7. Air yang sedap diminum, skali rasa.. tak nak air tapis yang lain


SELAMAT : “Menyingkirkan kandungan plumbum” dan banyak bendasing lain, Penapis Air (Water Filter) ini berupaya mengurangkan pelbagai jenis bahan cemar berbahaya yang mudah terkandung didalam air. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association (WQA) yang ianya dapat mengurangkan plumbum dan banyak bendasing lain.

❷ MESRA ALAM : Dapat memelihara alam sekitar. Penapis Air (Water Filter) Shaklee ini menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, dimana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.

❸ HANDAL : Lebih banyak air bersih pada setiap masa Penapis Air (Water Filter) Shaklee menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain dan mengurangkan bahan cemar yang mungkin wujud dalam air berbahaya kepada kesihatan anda.

❹ PILIHAN BIJAK : Menjimatkan Kos Rakyat Malaysia, banyak membazirkan wang dengan meminum air botol. Dengan hanya beberapa sen seliter sahaja, Penapis Air (Water Filter) Shaklee dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan aras bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

Pilihan Bijak!!!

[✔] Hanya beberapa sen bagi seliter air


[✔] Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak

[✔] Ringan dan mudah dibawa kemana sahaja

[✔] Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak

[✔] Harga Berbaloi-baloi kurang berbanding beribu RM harga filter yang perlu dipasang dirumah malah lebih jimat masa dan tenaga untuk uruskannya.

[✔] Jag Air bermeter automatic pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras – tidak memerlukan kuasa elektrik

Berapa harga 1 SET JUG PENAPIS AIR (WATER FILTER) SHAKLEE?

✏ Satu SET PENAPIS AIR (WATER FILTER) SHAKLEE adalah RM 475 !!! Ini harga bukan ahli.. nak MURAH lagi? Meh join ahli serendah RM65 untuk seumur hidup

Best kan!!! Meh hubungi saya Fiza 012-5299013.. Nak hubungi melalui FB pun boleh.. SINI

Saya AHLI SHAKLEE DI KAWASAN JITRA. NAK JIMATKAN POS? COD JA :)

2 comments:

  1. Salam tuan...maaf bertanya..Jag ni guna kod 6 dalam segitiga bahan plastiknya...bermakna bahan dr polystyrene kn...tak bahaya ke utk kesihatan. ..
    Sumber dr..
    http://vitamin.ibucergas.com/kita-makan-banyak-plastik-berbahaya/

    ReplyDelete
  2. Salam tuan...maaf bertanya..Jag ni guna kod 6 dalam segitiga bahan plastiknya...bermakna bahan dr polystyrene kn...tak bahaya ke utk kesihatan. ..
    Sumber dr..
    http://vitamin.ibucergas.com/kita-makan-banyak-plastik-berbahaya/

    ReplyDelete

Any comment?