Wednesday 2 December 2015

ANDA ADA SIMPTOM-SIMPTOM INI? AWASSSS

Ada beberapa petanda kemungkinan anda mempunyai kadar kolestrol tinggi

1)Rasa berat di tengkuk hingga rasa sengal belakang leher
Sebahagian besar orang merasakan berat di kepala dan sengal-sengal sebagai gejala awal. Gejala ini muncul akibat kurangnya oksigen akibat gangguan kolestrol yang menghalang oksigen berjalan lancar.

2. Cepat mengantuk

Ia seringkali berlaku terutama apabila reading sudah tinggi sekali, misalnya trigliserida yang normalnya dibawah 200 mg atau 150 mg, ada yang sampai 600 atau 700 mg biasanya akan menyebabkan mengantuk

Hal ini terjadi kerana kurangnya aliran oksigen ke otak akibat pembuluh darah yang semakin sempit kerana adanya timbunan lemak akibat kolesterol.

 3. Rasa keletihan

Kadar kolesterol yang tinggi dapat menyebabkan aliran darah menjadi pekat sehingga oksigen menjadi berkurang. Maka, badan akan mudah keletihan kerana kurang oksigen untuk badan.

Ketika plak terbentuk di dinding arteri, ia boleh menyebabkan keadaan seperti atherosclerosis, penyakit jantung koroner (PJK) dan penyakit mikrovaskuler koroner atau coronary microvascular disease (CMD). Keadaan seperti inilah yang menyebabkan badan terasa mudah lelah. 

4. Timbunan lemak di atas kelopak mata ( bintik kolesterol)

Biasanya timbunan ini mengandungi kadar trigliserida (molekul asam lemak) yang tinggi.

 5. Sering sakit kepala

Ini kerana kolesterol yang tinggi dalam darah menyebabkan terjadinya penimbunan plak-plak di pembuluh darah arteri sehingga menyebabkan terjadinya artherosclerosis. ini akan membuat arteri menjadi sempit dan membuat aliran darah ke kepala dan otak berkurang, sehingga menyebabkan rasa sakit di kepala. 

6. Kaki bengkak



Kaki merupakan organ tubuh yang paling jauh dari jantung. Ketika pembuluh darah semakin sempit dan aliran oksigen berkurang, maka tentu saja yang paling sedikit mendapatkan darah adalah kaki. Hal ini akhirnya menyebabkan kaki menjadi seperti bengkak. Keadaan ini hampir sama dengan keadaan ketika anda terlalu lama duduk ketika dlm perjalanan jauh.

Ikhtiar dengan omega guard Shaklee!



Berminat untuk membuat pesanan sekarang?

ORDER di sini ---- > SET KOLESTEROL/DARAH TINGGI

Fiza 012-5299013 Shaklee Jitra

Jangan lupa hubungi saya untuk dapatkan konsultasi istimewa!

No comments:

Post a Comment

Any comment?