Wednesday 2 December 2015

Makan Supplemen Tetapi Semakin Teruj

[HEALING CRISIS]

Pernah tak bila ambil sesuatu supplement tiba-tiba pening, sakit kepala berdenyut-denyut, macam nak demam.Kulit muka yang licin bertambah teruk.

Haa.. tu sebenarnya krisis penyembuhan tau.

Healing crisis atau krisis penyembuhan akan dilalui hampir semua yang mengambil produk Shaklee. Hanya segelintir sahaja yang OK. Mungkin kerana asalnya badan mereka pun dah sihat.

Krisis penyembuhan ni selalunya dilalui dalam tempoh seminggu, sebulan & paling lama 3 bulan.

Kenapa berlaku KRISIS PENYEMBUHAN nii?

Ia berlaku kerana penyesuaian badan sedang berlaku dengan supplemen yang diambil. Simptom-simptom yang berlaku kelihatan seolah-olah seperti penyakit asal tetapi ia sebenarnya bukan. Ia adalah tindakbalas badan kita apabila tubuh yang kekurangan khasiat dibekalkan dengan nutrisi dengan mengejut!

Oleh kerana sudah bertahun-tahun (malah berpuluh tahun mungkin) badan kita penuh dengan toksin – sisa-sisa, makanan berkimia, lemak dan stress ditambah dengan diet tak seimbang, kurang tidur, pengambilan antibiotik & ubat-ubatan – maka supplemen ni bertindak untuk detoks yakni buang segala benda-benda toksin ni dari badan kita.

Oleh kerana ia bertindak pantas & badan kita pula seolah-olah tak dapat kejar untuk buang toksin yang bertimbun ni, maka muncullah krisis penyembuhan ni.

Secara mudah saya boleh cakap krisis penyembuhan ni umpama baju yang dibasuh dalam mesin basuh.

Cuba anda bayangkan anda adalah baju-baju yang dibasuh dalam mesin. Mesti rasa pening kena pusing-pusing, lepas tu ditambah bahan pencuci yang pahit & berbuih-buih, lepas tu dilemaskan dalam air yang banyak. Bila spin tu mesti rasa mabuk kan..tapi bila mesin basuh berhenti je, anda, baju-baju ni, keluar dalam keadaan wangi & bersih!

My advice?

Banyakkan minum air kosong ye! Untuk pastikan badan kita dapat proses dengan lancar.

No comments:

Post a Comment

Any comment?