Saturday 14 February 2015

Keperluan kalsium harian


Bayi berumur kurang 1 tahun memerlukan 210-270mg kalsium. Bayi biasanya memenuhi keperluan kalsium badan mereka melalui susu ibu 

Genap 1 tahun, keperluan bayi meningkat kepada 500mg kalsium yang lengkap. Sehingga umur 3 tahun, keperluan ini adalah selari dan diperoleh dari susu dan makanan-makanan lain seperti sayur dan buah buahan.

Apabila meningkat umur 4 tahun,keperluan kalsium mereka meningkat ke 800mg. Pada peringkat ini, kanak-kanak boleh diberikan yogurt, cheese dan sebagainya di mana perut mereka dapat memproses makanan berikut.

Keperluan kalsium meningkat lagi apabila umur mereka menginjak 9 tahun kepada 1300mg kalsium dan berpanjangan sehingga umur 18 tahun. Jika diperhatikan, jumlah kalsium yang diperlukan tubuh berada di tahap yang paling tinggi di peringkat ini kerana tubuh kita senang membesar di tahap maksima.

Pertumbuhan badan akan mula stabil pada usia 19 tahun, jadi keperluan kalsium pada waktu ini mengurang kepada 1000mg. Badan akan memerlukan jumlah kalsium yang statik sehingga umur 50 tahun dengan tanggapan tiada kes-kes lain seperti kemalangan, hamil, sakit-sakit yang memerlukan keperluan kalsium ditambah. 


1 tablet ostematrix (kalsium shaklee) membekalkan 250 mg kalsium yang lengkap dengan vitamin D, magnesium, mangan dan boron.

Ingin dapatkan Ostematrix Shaklee?

Hubungi saya, Fiza 012 5299013 cod kawasan Jitra




No comments:

Post a Comment

Any comment?