Thursday 5 February 2015

Performance Drink

Hari ni anak teruna saya, start latihan sukan di sekolah. Bersemangat ja pagi-pagi pakai baju sukan rumah hijau. Hari isnin lepas bawak balik lagu sukan rumah hijau. Hihihi.. teringat zaman ibu sekolah dulu. Ibu pakar lari pecut dan lari berganti-ganti. Anak sendiri menurun ke tak ya? Hahaha..

Since nak bersukan, anak teruna request nak bawak air bekal performance drink. Minuman ni dicipta pada 1980 an oleh saintis Shaklee dan Universiti Yale bagi membantu projek penerbangan Daedalus (human - powered flight programme). Performance drink merupakan minuman pertama bagi para atlet di US. Ia juga direka khusus untuk para angkasawan NASA, di mana performance drink banyak membantu mereka dalam mencipta rekod dunia baik dalam dunia sukan mahupun aktiviti penggambaran.

Ujian klinikal membuktikan rumusan eksklusif Opticarb yang sudah dipatenkan ini meningkatkan tenaga otot sebanhak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh. Berbanding dengan minuman isotinik yang lain, performance drink mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera.

Apa manfaat utama performance drink?

1. Meningkatkan daya ketahanan badan dengan memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.

2. Membekal tenaga dan daya ketahanan fizikal. Ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolisma air dalam tubuh. Ia mengandungi potassium, kalsium, sodium, phosphorus, magnesium dan chloride.

3. Mencegah penyahhidratan dengan cara mengurangkan kehausan, melembabkan kulit dan kelihatan muda

4. Mengekalkan paras gula. Ia terbukti secara klinikal dalam memelihara paras guka darah yang penting bagi tenaga otot dan mempercepatkan sembuhan akibat kecederaan otot!

Nak cuba?

Wsap 012 5299013
Cod area jitra

No comments:

Post a Comment

Any comment?