Monday 27 July 2015

Niacin HALANG SERANGAN JANTUNG

Alhamdulillah

Pilihan yang tepat pada yang ambil B complex. Semakin banyak kita kaji produk Shaklee ni, semakin kagum pulak. Kali ni saya kaji mengenai kandungan B complex Shaklee iaitu NIACIN ataupun B3.

Biasa org kata B3, rupanya nama dia NIACIN.. apa tu Niacin?


Niacin terbukti menghalang risiko mendapat serangan jantung, apanila diambil dengan Statin.. Statin? takpa nanti kita kaji statin pulak na.. hehe.. la ni fokus NIACIN..

Selain tu, fungsi niacin adalah melepaskan tenaga daripada karbohidrat. Patut la bila kita makan B complex Shaklee yang lengkap dengan NIACIN ni, rasa lebih cergas.. jadi sapa-sapa yang masih tertanya-tanya supplement apa yang sesuai untuk student, ini la jawapannya.. Study memang letih, apatah lagi yang ngaji kat U.. ui.. perah otak tuuu

Vitamin B3 ni "water soluble", maksudnya larut air jadi toksah risau la .. dia tak termendap dalam badan.. lebihan vitamin tu akan dibuang melalui urin. Sebab itu pentingnya minum air banyak2.. disamping buah pinggang kuat bekerja, badan semakin sihat bilamana toksin semua di flush keluar dengan jayanya melalui peluh, usus dan air kencing. 

dari mana nak dapatkan NIACIN ni? Haaa.. jom kita tgk sumber NIACIN



Pertama skali, saya nampak almonds.. hhihihih.. biasa la.. musim raya, almond london, almond cookies, choc chips almond.. almond nibs.. semua almond aih! budak-budak suka ni.. alhamdulillah tak susah cari niacin ni, dalam cendawan ada, kacang tanah, barli, kacang pis, squash (dlm melayu kata apa ha.. hehehe), lobak merah, bayam, keledek, avocado, kurma, tomato, asparagus.. uii.. banyak lagi ni..

Nak senang dan nak pastikan kita ambil niacin sebanyak 15-19mg untuk keperluan harian? Ambil ja B complex, complete 8 jenis vitamin B dalam tu.. harga sangat2 murah.. kontek saya di wsap

 012-5299013

1 botol B complex = 120 bj - tahan 4 bulan
RM 53 saja
Harga ahli laaaagi murahhh.. jgn lupa 012-5299013

Shaklee Jitra!


No comments:

Post a Comment

Any comment?